Internetul a invins: cele doua initiative legislative au cazut.
In spatele celor doua acte se afla corporatiile media de la Hollywood. Imediat dupa caderea SOPA si PIPA corporatiile respective au declarat ca nu vor mai dona fonduri pentru campania lui Obama; Casa Alba isi retrasese sprijinul pentru SOPA si PIPA.
Pozitia Casei Albe e de inteles: degeaba ai fonduri de miliarde daca lumea nu te mai voteaza. SOPA si PIPA sunt atat de nepopulare incat orice posibil candidat la o functie politica va incearca sa se indeparteze cat mai mult de acestea.
In batalia Silicon Valley vs Hollywood, companiile tech au invins, sprijinite de userii din Internet. Companiile tech din online au creat uriasul val anti-SOPA pe Internet. Internetul a reactionat puternic: 115000 de pagini web si peste aproximativ 13 milioane de useri au participat la caderea PIPA si SOPA.
Companiile tech (Wikipedia, Google, Amazon, Facebook, Reedit, Flickr, Wordpress, Vimeo ...) n-aveau niciun interes ca PIPA si SOPA sa devina legi, ba dimpotriva; daca cele doua acte ar fi trecut, retelele sociale (Facebook, Google Plus ...), retelele video (gen Youtube), retelele audio (gen SoundCloud), ar fi fost in pericol sa fie inchise fara niciun avertisment. In cadrul retelelor sociale schimbul de fisiere este omniprezent, la fel ca si link-urile care au ca tinta descarcarea de fisiere.
credit foto
Pe de alta parte, companiile software reunite sub BSA sau ESA au sustinut SOPA si PIPA direct sau indirect.
Razboiul nu s-a terminat - dezbaterea privind cele doua acte legislative a fost doar amanata. Hollywood-ul doreste gasirea unor alte solutii pentru a-si proteja produsele: muzica si filmele.
Miliardarul Rupert Murdoch este unul dintre sustinatorii cei mai agresivi ai SOPA. Tinand cont de lista de active detinute de acesta este de inteles.
Ramane de vazut ce se va intampla. Nu cred ca Hollywoodul poate invinge in Internet. Lectia pe care a primit-o de la companiile tech e dureroasa. Cum ai putea sa invingi in Internet impotriva companiilor tech care stapanesc Internetul si impotriva majoritatii userilor? Ce-ar mai ramane din Internet daca retelele sociale/video/audio ar disparea? Ne-am intoarce inapoi in '95? Si toate astea pentru ce? Doar pentru ca Hollywood-ul sa fie liber sa faca profit enorm? Nu cred.
Corporatiile de la Hoolywood trebuie sa inteleaga cum functioneaza astazi lucrurile in Internet si sa iasa din cadrul arhaic prin care incearca sa produca profit in online - alta solutie nu au.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu