De ceva timp am instalat Eurotruck Simulator 2.
Am jucat aproape toate versiunile simulatoarelor de camioane produse de SCS Software. Majoritatea versiunilor au fost distractive, mai ales atunci cand in joc a fost folosit volanul.
Si Eurotruck Simulator 2 ar fi putut fi un joc foarte distractiv. Ar fi putut fi, insa, din pacate, nu prea este. Motivul principal este algoritmul care sta la baza traficului greoi, mult prea restrictiv.
Din lipsa de idei sau de inspiratie, programatorii de la SCS n-au gasit altceva mai bun de facut decat sa puna accentul pe traficul greoi care duce la avarierea facila (si costisitoare) a camionului. Pare ca tot jocul este bazat pe acest aspect.
Autovehiculele existente in joc nu au decat un singur scop: sa-ti faca viata cat mai grea, sa te sicaneze cat mai mult posibil. Acestea "iti taie fata", franeaza brusc, merg paralel cu camionul sau ocupa rapid banda pe care trebuia sa intri.
Autostrazile si soselele serpuiesc intr-un mod absolut nenatural iar pe marginea drumurilor exista balustrade, stalpisori, indicatoare, toate plantate in asa fel incat, la prima greseala cat de mica, sa avariezi camionul.
Cu cat inaintezi mai mult in joc (am atins nivelul 26 - Master) lucrurile devin mai dificile, traficul mai greoi, conditiile de drum mai dure: ploaie, ceata, drumuri de tara stramte si serpuite.
Multe semafoare sunt imediat dupa curbe asa ca nu prea reusesti sa franezi la timp.
Mai exista si o neinspirata limitare de viteza la 90 km/h pe care, daca ai respecta-o (aceasta restrictie poate fi eliminata), jocul ar fi terminat de nepotii sau stranepotii nostri, undeva in viitorul indepartat. Cursele dureaza destul de mult - cele lungi pot depasi o jumatate de ora, timp real.
Camerele-radar intalnite frecvent inghit bani cu nemiluita.
Atunci cand sunt cozi lungi la semafor este mai avantajos sa treci pe culoarea rosie deoarece, uneori, toata intersectia se poate bloca la infinit.
Bineinteles ca, in 90% dintre cazuri, "prinzi" culoarea rosie a semaforului.
Odata ce ai avariat camionul - chiar si foarte usor - motorul se poate opri in mers, odata cu acesta inchizandu-se si luminile. In ce puncte se opreste cel mai des motorul? In curbe. In asemenea conditii, mai ales noaptea, accidentele sunt frecvente.
Nu este de mirare ca ajungi mereu cu camionul in service. De subliniat faptul ca reparatiile camionului pot trece de jumatate din valoarea totala a camionului. Uneori, toti banii castigati intr-o cursa sunt cheltuiti pe repararea camionului. Destul de deplasat.
In timp intelegi cum este construit algoritmul jocului si reusesti sa prevezi anumite situatii, insa nu este prea distractiv sa joci in acest fel.
Metode pentru pacalirea algoritmului:
- rulati pe doua benzi;
- nu permiteti depasirile;
- Acolo unde este posibil (pe autostrazi) incercati sa folositi cat mai mult banda de urgenta.
Ideea este sa conduceti cat mai putin regulamentar. Numai asa puteti pacali, intr-o anumita masura, algoritmul enervant.
Peste toate mai adaugati si instabilitatea camioanelor in curbe, la viteze mari.
Eurotruck Simulator 2 nu este un simulator in adevaratul sens al cuvantului caci nu poti face prea multe configurari camionului.
Daca ar fi sa dau o nota jocului i-as da un sase cu indulgenta, in conditiile in care Driver San Francisco ar putea inregistra un 8.50 iar Need for Speed Most Wanted 2012 un 7.50.
Daca ma vor mai tine nervii sa-l mai joc voi reveni cu un review.
Descarcati demo Eurotruck Simulator 2.
Update