Pe Infoworld a aparut un articol interesant. Articolul prezinta cateva scurte povestiri despre simple incidente din sectorul IT business datorate userilor.
Parole gresit stocate, minciuni prin care userii incearca sa-si ascunda nepriceperea, investitii irationale, decizii ale staff-ului care demonstreaza lipsa de cunostinte IT elementare, absenta backup-urilor ...
Mi-a facut placere sa citesc articolul. E greu sa-i faci pe useri sa-si inteleaga nivelul de educatie IT. Multi au impresia ca se pricep si spun/fac numai aberatii in fata carora ramai blocat, fara raspuns. Nu poti sa-ti imaginezi ca exista un asemenea grad de prostie.
Multi useri au fantezii - isi imagineaza ca daca au invatat sa instaleze/configureze cateva aplicatii au inteles si cum functioneaza treburile in domeniul IT, ba chiar se apuca sa-si ofere "serviciile".
Softpedia, Yahoo Answers si alte entitati online specifice mustesc de "priceputi" care n-ar trece niciodata un test elementar IT. Nepriceperea acestora este usor vizibila deoarece este clar ca acestia nu stapanesc corect nici termenii IT si nici nu inteleg functionarea unui sistem de operare sau a altor soft-uri. Dar pentru acestia nu conteaza, conteaza doar sa se inghesuie sa de-a sfaturi (???) sau, culmea, sa-i atentioneze pe ceilalti - prostia deplina din fata careia trebuie sa te retragi.
In birouri lucrurile stau mult mai rau caci vorbim de investii serioase. De multe ori, echipa IT (in Ro) e formata din tineri fara experienta, nepoti, frati, cumnati sau veri. Situatia este dezastruoasa de-a dreptul. Furturi de componente, prostie cu lopata, confuzii la care nu te-ar duce mintea, incompetenta.
Eu am cam renuntat la a mai da sfaturi. Userii nu sunt foarte interesati de educatia IT. Pe acestia ii intereseaza numai comenzile basic cu care isi fac treaba. In cazul acestora nu este nicio problema - cand vor gresi vor plati.
In birouri, insa, treaba se schimba caci unii gresesc si ceilalti platesc ceea ce nu este tocmai in regula.
Domeniul IT, din motive pe care nu le comentez acum, a ajuns sa fie privit ca un domeniu simplu, pe care-l poti prinde din zbor. E o tampenie mare cat Everest-ul! Ca sa poti activa eficient in acest domeniu ai nevoie de ani grei de experienta. Cine intelege acest aspect are un punct bun de plecare, cine nu intelege nici n-o sa inteleaga prea multe vreodata.
Ati dat vreodata peste "priceputi" d-astia la birou sau aiurea?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu