Articolul respectiv a aparut pe money.ro. Autoarea articolului incearca sa faca un fel de rezumat al articolului Too much buzz aparut pe economist.com.
Articolul publicat pe Economist spune cu totul altceva decat a inteles respectiva de la money.ro. In articol se arata doar ca companiile nu stiu, inca, cum sa interpreteze volumul mare de mesaje ale consumatorilor din retelele sociale. Din aceasta cauza activitatea celor care analizeaza aceste mesaje este oarecum inutila in acest moment. Deci nu retelele sociale sunt inutile ci activitatea celor care interpreteaza respectivele mesaje.
Fac o paranteza subliniind faptul ca numarul celor care-si fac un cont pe retelele sociale este in continua crestere iar companiile nu-si pot permite sa ignore observatiile consumatorilor din retelele sociale. Riscul este prea mare daca tinem cont de competitorii care asteapta doar o mica greseala pentru a ataca.
Pentru ca articolul sa nu aiba nici prea multa logica, la final autoarea ne spune ca sumele cheltuite de companii - pentru interpretarea eficienta a mesajele consumatorilor din retelele sociale - vor creste. Hello ... totusi ... de ce ar mai investi companiile in ceva inutil? N-avem o problema aici?
Respectiva autoare da si un link spre o sursa, insa nu spre articol ci spre publicatie. Asa se procedeaza la money.ro? Profesionalism curat.
Asta se numeste analiza a segmentului social media? Tragic! Asa se intampla cand cineva incearca sa acopere cinci mii de domenii. Stim doar ca romanul este bun la toate; tot asa a aparut si zidaru' care si-a deschis atelier de reparat pc-uri.
Cateva articole de studiu pentru cei care mai doresc sa se ocupe de segmentul social media:
http://www.businessinsider.com/future-of-social-media-2011-11
http://mashable.com/follow/topics/future-of-social-media-series/
http://www.huffingtonpost.com/jide-rotilu/future-social-media_b_1115400.html
http://www.huffingtonpost.com/news/social-media/
http://socialmediatoday.com/
http://techcrunch.com/social/
http://www.reddit.com/search?q=social+media
http://www.socialnetworkingwatch.com/
http://thenextweb.com/socialmedia/2012/01/02/what-2012-holds-for-social-media/
Pentru inceput, pentru a avea habar, ajung aceste cateva link-uri.
Sfat pentru cei de la money.ro: pentru a te putea ocupa de segmentul retele sociale chiar trebuie sa te pricepi. Segmentul respectiv, extrem de dinamic, este unul foarte complex, care necesita analize destul de aprofundate. Totusi, putin mai mult profesionalism n-ar strica.
PS: Postul asta va ajunge pe mai multe retele sociale (cele mai importante) dar ... ce conteaza ... media sociala e, oricum, inutila. Lol!
credit imagine: http://www.flickr.com/photos/birgerking/4580904240/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu