Yahoo nu se simte prea bine si da vina pe tehnologia Google Instant Search. Daca tehnologia implementata de Google o avea sau nu vreo vina, nu stiu! Ce stiu este ca Yahoo nu mai are prea multe de oferit.
De cand a inchis si seviciul GeoCities lucrurile au mers si mai prost, mai ales ca nimic nu a fost oferit in loc. In ciuda faptului ca serviciul Geocities ajunsese la aproape 19 milioane de vizitatori unici anual, Yahoo nu a stiut cum sa scoata profit din acesta. Serviciul avea 1.8 milioane de useri intregistrati. Toate site-urile au disparut efectiv, neexistand nicio varianta pentru salvarea acestora. Ma intreb ce-ar zice utilizatorii Blogger sau Wordpress daca blogurile le-ar disparea intr-o zi?
De ceva timp pare ca dezvoltarea lui Yahoo a stagnat. Nici cu link-urile nu sta intotdeauna foarte bine, unele fiind moarte. Din aceasta cauza am renuntat sa mai dau link spre Yahoo (Tech) acum vreun an. Am patit-o de cateva ori.
Intr-o vreme circula zvonul ca Yahoo va fi disponbil si in romana. Ati mai auzit ceva? Eu nu! Romania, asa cum este ea, are o piata formata din cateva milioane de utilizatori. Cifra nu este chiar neglijabila. In timp ce Google a oferit aproape toate produsele si serviciile in aproape toate limbile, Yahoo ce-a facut in acest sens? Mai nimic!
Un produs de succes Yahoo este Flickr, aplicatia pentru management si sharing foto online. Nu am uitat de Yahoo Messenger insa aceea este o aplicatie desktop.
Google a stiut sa creeze un mecanism fin, complex, pentru a genera profit. Yahoo a preferat sistemul de vanzari clasic, simplist, cu plata pe loc. Ca la piata! La multe dintre produsele Yahoo nu aveai parte nici macar de un demo. Iti era prezentat produsul destul de sumar dupa care erai trimis direct la sectiunea Buy.
Amintesc aici si de diversele restrictii la care erau supusi utilizatorii anumitor tari. Vorbesc la trecut deoarece nu am mai incercat produsele comerciale Yahoo de vreo doi ani (in afara aplicatiei Flickr).
Navigati la pagina All Yahoo si vedeti cate produse recunoasteti? Trei, patru? In cel mai bun caz! Cele mai multe dintre produsele oferite sunt centrate pe utilizatorii din Statele Unite.
Yahoo dispune de mult potential insa, din pacate, se pare ca acesta nu este prea bine fructificat.
Yahoo da vina pe Google pentru rezultatele proaste inregistrate insa parca a batut palma cu Bing pentru piata americana, nu? Ehhh, eu stiu daca o fi fost bine? Probabil ca nu a fost cea mai inteleapta decizie! A incerca sa te joci cu Google poate fi tentant insa ai grija sa nu se joace Google cu tine! Atunci distractia se cam termina!